Regulament

Program „Parinte pentru Parinte”

Art. 1. Organizator program                            

Art.1.1 „Părinte pentru Părinte” denumit în continuare Program, este organizat de Asociaţia Help Autism, cu sediul în str. Burdujeni nr.3, Sector 3, București, având cod de înregistrare fiscal 26590428.
Art.1.2. Decizia de derulare a programului conform regulilor din prezentul regulament este finală și obligatorie pentru persoanele înscrise în program.
Art.1.3. Organizatorul îşi rezervă dreptul de a modifica oricare din condițiile stabilite în prezentul regulament în perioada desfășurării programului, din motive întemeiate, dar nu înainte de a anunţa publicul despre aceste modificări.

Art. 2. Denumire. Durata. Locul desfăşurării.

Art.2.1. Programul poartă denumirea „Părinte pentru Părinte”
Art.2.2.Programul se desfăşoară în perioada 14 ianuarie – 31 decembrie 2014, în București sau localitățile limitrofe, cei 15 copii beneficiari ai programului urmând a desfășura un program de recuperare intensiv, gratuit în cadrul Centrului „Casa Soarelui”, activitate care se va desfășura în parteneriat cu Primăria Sectorului 3 și DGASPC Sector 3.
Art.2.3. Ultima zi de înscriere în program este 31 ianuarie 2014, orele 16.00 cu excepția situației în care programul va fi prelungit.

Art. 3. Beneficiar program

Art.3.1. Beneficiar al Programului „Părinte pentru Părinte” poate fi orice copil cu vârsta cuprinsă între 1 și 4 ani, în limita a maxim 15 copii selectați, care domiciliază în București sau localitățile limitrofe, prioritate la înscrierea în program având locuitorii Sectorului 3, care A FOST DIAGNOSTICAT ȘI/SAU EVALUAT DE SCURT TIMP ȘI CARE NU URMEAZĂ NICIUN FEL DE PROGRAM DE RECUPERARE, provenit din familie defavorizată (familie monoparentală, familie fără venituri, familie cu număr mare de copii, etc.). Copilul care poate fi beneficiar al programului este acel copil al cărui limbaj este inexistent după vârsta de 1 an și 6 luni sau are limbaj deficitar și neraportat la context – copilul vorbește, însă fără a răspunde solicitării venite din partea părintelui sau a altui adult, verbalizarea se reduce la cuvinte simple și repetative, neînțelese în mare parte de adult, lipsa contactului vizual – nu privește părintele în ochi, sau contactul vizual este deficitar – privește foarte rar părintele în ochi, doar dacă solicitarea vine din partea lui și nu privește decât arareori persoane străine, comportament neadecvat – pare că nu înțelege când i se explică și face numai ceea ce vrea, fără a asculta deloc îndrumările părintelui, nu are sentiment de frică, rușine, teamă, afecțiune, sau sunt mult reduse, uneori parcă înțelegând ce se petrece în jurul lui, alteori nu, nu răspunde la comenzi simple de genul „adu-mi mărul” și pare mereu preocupat de ceva, însă de orice altceva decât îi solicită adultul, este agitat și nu reușește să stea mult într-ul loc, sau din contră este mult prea cuminte și static, părând că nu are nevoie niciodată de nimic, trece cu prea multă ușurință de la o activitate la alta și nu încheie aproape niciodată o activitate.
Beneficiar al Programului „Părinte pentru Părinte” este în egală măsură și copilul care nu întrunește decât parțial sau aprope deloc specificațiile de mai sus, în sensul că verbalizează, înțelege solicitările adultului, dar pare a fi extrem de neascultator și indisciplinat, fiind într-o mișcare continua; nu se poate focusa pe o activitate mult timp, fiind mereu parcă distrat.

Art.4. Dreptul şi condiţiile de participare

Art.4.1. De Programul „Părinte pentru Părinte” poate beneficia orice copil cu vârsta cuprinsă între 1 și 4 ani, al cărui părinte sesizează parțial sau total caracterisitici din cele precizate mai sus, care prezintă un diagnostic de TSA/întârziere în dezvoltare neuro-psihică și/sau motorie, al cărei familie a depus dosarul de înscriere în program până la data de 31 ianuarie 2014, ora 16.00 și care a fost acceptat ca și beneficiar al programului.

Dosarul, pe baza caruia se confirma inscrierea va cuprinde:

  • Copie buletin parinti (certificat divort sau deces in cazul familiei monoparentale)
  • Copie certificat casatorie
  • Scurta descriere a copilulul facuta de catre parintele care solicita inscrierea in program, in care se vor specifica principalele dificultati sesizate
  • Copie certificat nastere copil
  • Copie diagnostic medical psihiatru
  • Copie evaluari psihologice si grafice dezvoltare
  • Copie analize medicale, in situatia in care copilul a fost supuse unor proceduri medicale de gen: RMN, ecografie, CT, EKG, etc.
  • Declaratie pe propie raspundere, ca, copilul nu a beneficiat si nu beneficiaza in acest moment de servicii de recuperare la domiciliu sau in alta institutie publica sau privata.

Validarea dosarelor și anunțarea listei finale de beneficiari (maxim 15 copii, care vor beneficia zilnic de servicii de recuperare) se va face până în data de 10 februarie 2014, ora 16.00, de către Comisia de părinți care va analiza fiecare dosar depus și va intervieva familiile selectate ca potențiale beneficiare ale programului.

Parintele poate opta pentru oricare dintre cele 3 modalitati de inscriere:

a) completeaza formularul on-line si trimite documentele complete pe adresa de mail contact@helpautism.ro;

b) trimiti documentele prin posta la Centrul Help Autism, Str. Delea Noua nr. 36, Sector 3, Bucuresti;

c) depune personal documentele la Centrul HelpAutism, Str. Delea Noua nr. 36, Sector 3, Bucuresti, in interval 09.00 – 19.00 de luni pana vineri in perioada 14 – 31 ianuarie 2014, pana la ora 16.00.

Oricare din varianta aleasa este corecta si acceptata.

Art.5.Modalitate validare si acceptare  a copilului in program

Art.5.1. Validarea doarelor se va face pana in data de 10 februarie 2014,  ora 16.00, data la care se va publica pe site-ul asociatiei www.helpautism.ro si pe pagina de facebook lista celor 15 copii beneficiari ai programului.

Pentru a se putea inscrie in program si a putea intra in procesul de selectie, parintele trebuie sa depuna/incarce on-line:

  • Certificat nastere de unde sa rezulte varsta copilului, care trebuie sa fie intre 12 luni si 48 luni
  • Scurta descriere a copilulul facuta de catre parintele care solicita inscrierea in program, in care se vor specifica principalele dificultati sesizate
  • Copie buletin mama
  • Copie buletin tata
  • Certificat casatorie parinti sau hotarare de divort unde este cazul
  • Diagnostic medic psihiatru
  • Copie evaluari psihologice si grafice dezvoltare
  • Copie analize medicale, in situatia in care copilul a fost supuse unor proceduri medicale de gen: RMN, ecografie, CT, EKG, etc.
  • Declaratie pe propie raspundere, ca, copilul nu a beneficiat si nu beneficiaza in acest moment de servicii de recuperare la domiciliu sau in alta institutie publica sau privata

In cazul in care validarea nu a fost acceptata, familia va fi contactata pentru detalii suplimentare.

Nu sunt considerate ca fiind valide inscrieri pentru copiii care urmeaza program de recuperare sau domiciliaza in alte localitati decat Bucuresti sau localitati limitrofe.

Art.6. Modul de desfăşurare al programului

Art. 6.1.După finalizarea înscrierii și validare, următorul pas va fi evaluarea dosarelor de Comisia de părinți până pe data de 10 februarie 2014.
Art.6.2. În data de 10 februarie ora 16.00 lista cu numele familiilor ai căror copii vor deveni beneficiari ai programului „Părinte pentru Părinte” va fi afișată pe site-ul www.helpautism.ro și pe pagina de facebook.

Art.7. Intreruperea Programului

Organizatorii își rezervă dreptul de a întrerupe înscrierea în program, acesta făcându-se în limita locurilor disponibile și a fondurilor necesare acoperirii costurilor de evaluare.

Art.8. Regulamentul campaniei

Regulamentul programului este afisat si disonibil pe site-ul www.helpautism.ro  pe toata perioada de desfasurare a programului.

Orice intrebari si sesizari având ca obiect Programul „Parinte pentru Parinte”, poate fi trimis pe adesa de e-mail contact@helpautism.ro.

Asociatia Help Autism

contact@helpautism.ro

FacebookShare pe Facebook