Facilități pentru ONG-uri, angajați și angajatori în situația de urgență Covid-19

Ordonanțe de urgență, protecție socială și modificări aproape zilnice a stării de fapt și a facilităților. Prin hățișul legislativ, Mariana Sîrbu ne ajută să înțelegem de ce anume putem beneficia ca ONG, angajator și angajat.

 

Covid 19 facilitati pentru ONGProtecția socială în contextul situației epidemiologice determinată de răspândirea coronavirusului SARS-CoV-2 cuprinde o serie de măsuri importante pentru fiecare dintre noi. Din perspectivă economică Guvernul României, în aceste momente de situație de urgență, s-a asigurat că atât angajații cât și angajatorii vom face tranziția prin această perioadă cu efecte cât mai mici, evitând pe cât posibil riscul răspândirii coronavirusului SARS-CoV-2 și făcând punte pentru ieșirea din starea de urgență.
Pentru că starea de urgență ne pune în fața unui context fără precedent pentru noi toți, deopotrivă, vă aduc în prim plan o serie de facilități ce ne sunt puse la dispoziție.


Facilități pentru angajați

  1. Concediu de supraveghere copil
    Părinții copiilor cu vârsta până la 12 ani sau reprezentanții legali ai copiilor / persoanelor adulte cu handicap înscrise într-un serviciu de zi, pot beneficia de concediu plătit pe perioada cât activitatea unităților de învățământ sau centrelor de zi este suspendată din motive întemeiate – stare de urgență, condiții meteo nefavorabile, alte situații în funcție de decizia autorităților.
  2. Șomaj tehnic
    Angajații pot beneficia de șomaj tehnic în cazul suspendării parțiale sau totale a activității angajatorului, cu susținerea de către stat a unei indemnizații egala cu 75% din salariul angajatului, dar nu mai mult de 75% din venitul mediu brut la nivel național. Astfel este susținut și angajatul pentru a avea un venit într-o perioadă grea ca cea prin care trecem, dar și angajatorul care va avea asigurată forța de muncă la întoarcerea în activitate.


Facilități pentru angajatori
Companiile

  1. Prelungirea termenului cu 3 luni pentru plata impozitul pe clădiri, terenuri și mijloace de transport
    Suportul pentru companii pornește de la posibilitatea de a plăti cu 3 luni mai târziu impozitul pe clădiri, terenuri și autoturisme, și până la încurajarea în a plăti impozitul pe profit pe primul trimestru la timp, fiind o bonificație mai mult decât facilitate.
  2. Acordarea de credite garantate cu dobânzi susținute de stat
    Microîntreprinderile și întreprinderile mici au posibilitatea să contracteze credite ce vor fi garantate de stat, cuprinse între 500.000 lei și până la 10.000.000 lei, pentru investiții sau capital de lucru.
  3. Bonificație pentru plăti anticipate a impozitului pe profit
    Companiile pot primi bonusuri pentru plata anticipată a impozitului pe profit, aferent trimestrului I și trimestrului II ale anului 2020.
  4. Amânarea termenelor de plată pentru chirie și utilități
    Prin obtinerea certificatului de urgență companiile au posibilitatea să-și amâne plata chiriilor și utilităților cu până la 30 de zile după ieșirea din starea de urgență.

ONG-urile / furnizori de servicii sociale

  1. Subvenție legea 34
    Furnizorii de servicii sociale au posibilitatea să încaseze subvențiile în următoarele situații:
    Dacă acordarea serviciilor de asistență socială se realizează potrivit fișelor tehnice ale unităților de asistență socială, în sistem de telemuncă, online sau alte metode aplicate privind combaterea răspândirii SARS-CoV-2;
    Dacă furnizorul de servicii își suspendă total activitatea și numai dacă se pune în sprijinul autorităților locale în combaterea răspândirii coronavirusului.
  2. Beneficii indirecte
    Prin sprijinul acordat către companii, organizațiile nonprofit pot colecta mai departe formularele 230 de la contribuabili, prin respectarea condițiilor de combatere a răspândirii SARS-CoV-2. Destul de controversată, metoda actuală de colectare a formularelor 230 fiind una ce necesită contact fizic cu alte persoane, astfel ca practic este imposibil să se realizeze amândoua, respectându-se toate condițiile de evitare a răspândirii coronavirus. Asociația Help Autism, rețeaua RO TSA și FEDRA au depus o serie de petiții și memorii prin care solicit autorităților simplificarea depunerii formularelor 230 online și transferarea acestei activități în mediul online, totodată prelungirea datei limită de depunere, care actualmente este 25 mai 2020 pentru anul fiscal 2019. Detalii privind aceste demersuri le vom prezenta într-un articol ulterior.
  3. Susținere pentru specialiști
    Pentru categoria de PFA statul va suporta, indiferent de veniturile lor, o indimenizație fixă brută, egală cu 75% din salariul mediu brut.

Prin sprijinul acordat companiilor, organizațiile non-profit pot colecta sponsorizări, iar activitatea poate fi exclusive realizată prin corespondență electronică și curierat, astfel încât să se respecte condițiile de evitare a răspăndirii SARS-CoV-2 pe cat posibil.

Suntem martori ai unei pandemii care ne face mai responsabili, mai atenți la noi și la cei de langă noi, totodată ne atrage atenția că nu suntem invincibili. #stămacasă
Sănătate tuturor!

 

Link-uri utile:

OUG 29/2020
http://www.monitoruloficial.ro/emonitornew/emonviewmof.php?fid=MS44MDQwMjk2MDA0Nzk5RSszMA==

OUG 30/2020
http://www.monitoruloficial.ro/emonitornew/emonviewmof.php?fid=MS44MDQwNDI3NTE5NzE4RSszMA==

OUG 32 si 33/2020
http://www.monitoruloficial.ro/emonitornew/emonviewmof.php?fid=MS44MDQ0NzY3NTEyMDVFKzMw

FacebookShare pe Facebook