Impunerea de condiții suplimentare, neprevăzute de lege, dublate de comunicarea defectuoasă cu organizațiile participante pune sub semnul întrebării integritatea procesului de alegere a reprezentanților societății civile în Consiliul Economic și Social

Daniela Bololoi Președinte Asociația Help Autism

Asociația Help Autism își exprimă profunda indignare față de respingerea validării candidaturii doamnei Daniela Bololoi, președinta Help Autism și a rețelei RO TSA (formată din peste 180 de organizații dedicate cauzei), pentru cel de-al treilea mandat consecutiv în Consiliul Economic și Social (CES), în urma unei proceduri greoaie, împovărătoare și netransparente, care a limitat nejustificat accesul electorilor și candidaților în platforma VotONG.

CITEŞTE MAI MULT
Interviu cu Miriam Ghețea, specialist in terapia ABA, Help Autism: ’’Copiii învață prin joc și joacă’’

Miriam Ghetea

Copiii cu autism au o nevoie esențială de integrare în activități sociale, care contribuie semnificativ la dezvoltarea abilităților lor de comunicare, adaptabilitate și înțelegere emoțională. Interacțiunea cu alți copii le permite să își dezvolte empatia, să învețe regulile sociale și să exerseze comportamentele necesare într-o comunitate. Activitățile sociale creează contexte sigure în care copiii pot învăța să își exprime emoțiile, să stabilească legături și să se simtă acceptați și valorizați.

CITEŞTE MAI MULT
Împreună pentru incluziune: Povestea programului „Body Moves the Brain” - program de sport adaptat pentru copiii și tinerii cu minți diverse

Adriana Balsanu

De peste un deceniu, Asociația Help Autism s-a dedicat creării de soluții inovatoare pentru copiii cu tulburări din spectrul autist (TSA), oferindu-le sprijin esențial în dezvoltarea lor personală și socială. Unul dintre cele mai valoroase programe este „Body Moves the Brain”- program de sport adaptat, inițiat acum șase ani de Adriana Balsanu, terapeut la Help Autism, alături de colegii săi din asociație.

CITEŞTE MAI MULT
Proiectul „Clubul Help SENZO” destinat copiilor cu autism din București a fost lansat

Senzo KV web

Un nou proiect dedicat intervențiilor integrate de terapie senzorială pentru copiii cu autism din București, denumit „Clubul Help SENZO”, a fost lansat oficial. Inițiativa, finanțată de Direcția Generală de Asistență Socială a Municipiului București (DGASMB), are ca obiectiv crearea unui spațiu sigur și stimulativ, în care acești copii să își poată dezvolta abilitățile personale și sociale. Proiectul vine în sprijinul familiilor și al comunității, oferind oportunități de dezvoltare prin terapii adaptate nevoilor individuale.

CITEŞTE MAI MULT
Lansarea Programului "Body Moves the Brain" - O nouă speranță pentru copii si tinerii cu dizabilități mentale

Body moves the brain 1920x1080

Asociația Help Autism, în colaborare cu Autoritatea Națională pentru Protecția Drepturilor Persoanelor cu Dizabilități (ANPDPD), lansează programul "Body Moves the Brain", un program menit să sprijine copiii și tinerii cu dizabilități mentale  prin activități de sport adaptat. Programul, care se desfășoară între 1 august și 30 octombrie 2024 în București, își propune să îmbunătățească viața celor cu dizabilități mentale, oferindu-le mai multe șanse de a se dezvolta fizic, cognitiv și social într-un mediu adaptat și prietenos.

CITEŞTE MAI MULT
Explorăm împreună la muzeu: Proiectul de Accesibilizare pentru copiii cu TSA

Impreuna la muzeu social media

Asociația Help Autism, în colaborare cu Autoritatea Națională pentru Protecția Persoanelor cu Dizabilități, transformă Muzeul Geologic Național într-un spațiu prietenos pentru copiii cu tulburare de spectru autist printr-o inițiativă-pilot proiectul Explorăm împreună la muzeu.

Prin proiectul „Explorăm împreună la muzeu”, derulat în perioada august –  octombrie 2024, Asociația Help Autism deschide noi orizonturi pentru copiii cu autism, oferindu-le acces la cultura și educație într-un mediu adaptat nevoilor lor. Muzeul Geologic Național devine astfel un model de bune practici în domeniul incluziunii.

CITEŞTE MAI MULT
Primele școli incluzive pentru copiii cu Cerințe Educaționale Speciale din România

Asociația HELP Autism continuă demersurile de accesibilizare a instituțiilor de învățământ de masă pentru copiii cu Cerințe Educaționale Speciale (CES). HELP Autism a inițiat un proiect pilot în parteneriat cu Primăria Sector 6 București și Direcția Generală de Asistență Socială și Protecția Copilului (DGASPC) Sector 6 prin care două școli din capitală - Școala Gimnazială nr. 59 și Școala Gimnazială nr. 311, au devenit primele și singurele școli incluzive din România certificate de HELP Autism.

CITEŞTE MAI MULT
Angajament pentru autism

 40.000 DE PERSOANE CU AUTISM ȘI FAMILIILE LOR CER  CANDIDAȚILOR ASUMAREA ANGAJAMENTULUI PENTRU AUTISM

Peste 200 de organizații ale părinților și specialiștilor inițiază Angajamentul pentru Autism și invită toți candidații la alegerile locale, europene, parlamentare și prezidențiale să susțină drepturile persoanelor cu autism din România, familiilor acestora și organizațiilor care îi reprezintă.

CITEŞTE MAI MULT
Nu sunt invizibil: GABRIEL

În luna aprilie am invitat familia să facă vizibile poveștile copilului lor cu minte aparte. În primul articol din miniseria Nu sunt invizibil aflăm povestea lui Gabriel.

Începutul unei Călătorii

Eu sunt Gabriel, am 5 ani și vreau să împărtășesc cu voi o parte din lumea mea, din ceea ce simt și ce visez în fiecare zi.

 

CITEŞTE MAI MULT
200 ONG-uri au marcat Ziua Internațională de Conștientizare a Autismului, sub sloganul „Nu sunt Invizibil”

04.02.2024 HELP AUTISM Wm 4

Asociația HELP Autism, împreună cu rețeaua europeană Autism Europe, rețelele și federațiile naționale în autism RO TSA, Federația Pentru Drepturi și Resurse Pentru Persoanele cu Tulburări în Spectrul Autism (F.E.D.R.A.), Federația Organizațiilor de Părinți Care Au Copii cu Dizabilități (F.O.P.C.D.) și Fundația Star of Hope România au lansat marți, 2 aprilie, Angajamentul pentru Autism în cadrul evenimentului  "Not Invisible" / "Nu sunt invizibil"

Vezi mai mult
Construim o tabără pentru toți copiii

Până la 7 ani, Ioana nu a fost în nicio excursie cu clasa. A fost doar la terapie. La grădiniță sau școală și apoi la terapie. Andrei are 16 ani și merge doar cu părinții lui în vacanțe. Și părinții lui doar împreună cu Andrei pleacă de acasă. Nici părinții lui nu au fost singuri în vreo excursie. Până la 21 ani, Ionuț nu a rămas niciodată singur acasă.

Pentru ei și pentru cei 90% dintre copiii cu dizabilități care nu au fost și nu vor merge niciodată într-o tabără, HELP Autism construiește prima tabără incluzivă din România.

Help Autism prima tabara incluziva

Citeşte mai mult
Tinerii cu autism au nevoie de sprijinul nostru ca obțină primul salariu - 2 rapoarte cu recomandări

Asociația HELP Autism în parteneriat cu Specialisterne a Islandi lansează un Studiu comparativ al legislației pentru persoane cu dizabilități din Islanda și România și un Ghid de bune practici sintetizate în urma vizitelor făcute de cele două organizații. Demersul face parte din proiectul AcceDis - Acces direct pe piața muncii pentru persoanele cu dizabilități.

AcceDis studiu comparativ

Citeşte mai mult
Start colectare fonduri din 3,5%. ANAF confirmă declarația 230 rămâne aceeași.

O dată cu începerea anului calendaristic organizațiile non-profit și unitățiile de cult pot începe să strângă declarațiile 230 prin care salariații din România redirecționează gratuit 3,5% din impozitul pe venitul lor către o comunitate vulnerabilă. Termenul pentru depunere rămâne 25 mai, iar formularul rămâne neschimbat. Confirmarea a venit printr-un răspuns oferit de ANAF la o adresă trimisă de Asociația HELP Autism.

HELP Autism stire 1

Citește mai departe
5 lecții învățate în Islanda despre angajarea persoanelor cu autism

Proiectul AcceDis - Acces direct pe piața muncii pentru persoanele cu dizabilități derulat de HELP Autism cu sprijinul Specilisterne Iceland în perioada iunie 2023 - ianuarie 2024 a creat oportunitatea unei priviri comparative România / Islanda. Din studiul comparativ al legislației și din ghidul de practici din cele două țări am selectat 5 observații recurente. Le vom numi lecții învățate în speranța că acestea se vor transforma în bune practici.

Citește mai departe